Вівторок, 16.04.2024, 19:57Вітаємо на форумі Гість | Головна | Реєстрація/Sign Up | Вхід/Log In

Форма входу

Пошук по сайту

Міні-ЧАТ

Повідомлення



Останні публікації

********
********
Videofilm uroczystości
200 – lecie kościoła Świętego Stanisława w Tarnorudzie.
В розділ VIDEO-матеріали завантажено 3 фільми приурочені події святкування 200-річчя храму в селі Тарноруді.
Відео - матеріал про похід на Стінку для вшанування пам'яті трагічно загиблих 1945 року
********
********
********
Приємного перегляду

Портали/сайти

Сторінками газет та TV



Свобода - тернопільська газета





Оцінка сайту

Оцініть сайт Фащівки
Всього відповідей: 314

Відвідувачі

Статистика переглядів

free counters

Реквізити сайту:


electronic mail:
gebev1961@gmail.com
evgyb@yahoo.com

Технологія вирощування грибів - Форум
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Технології для сільськ. господарства » Технологія вирощування грибів (пошагова інструкція) » Технологія вирощування грибів (Процес вирощування гливи в домашніх умовах (в деталях))
Технологія вирощування грибів
Administ-orДата: Неділя, 03.03.2013, 00:27 | Повідомлення # 1
Admin SITE
Група: Адміністратори
Повідомлень: 39
Репутація: 5
Статус: Offline
Детальна технологія вирощування гливи в домашніх умовах. (Пошагова інструкція)
Вимоги до приміщення.
Для вирощування підходять: погріб, приміщення хліва, нежила кімната, яка не межує з житловими (наприклад пустуючи стара хата).
Зберігання міцелію.
Для зберігання міцелію використовуємо холодильник (чи приміщення) з температурою від 0 до 5° С, де міцелій може зберігатися місяць і більше без проростання. Коли наступає необхідність висівання його в мішки, переносимо з холодного приміщення в тепле на 3 години і приступаємо після цього до висівання його в мішки.
Приготування грибного блоку (грядки).
Для приготування субстрату підходить подрібнена на січкарні солома (пшенична, ячмінна, просяна), так само подрібнене сіно чи стебла кукурудзи, трава люцерни, лушпиння гречки, тирса дерев листяних порід (не рекомендується тирса хвойних порід, так як в ній завищена кислотність, а це впливає на врожай). Дозволяється робити змішування цих компонентів, при умові, що основою буде подрібнена солома або тирса в кількості не менше 50%, решта можуть бути інші компоненти: лушпиння гречки, подрібнене сіно, листя (стосовно листя - то його повинно (при умові змішування) бути не більше 15%, так як в ньому небагато поживних речовин для проростання міцелію). Щось одне, з основного компоненту (солома чи тирса) має бути в мішку і становити не менше 50 % від інших компонентів, а може бути і 100% (тобто сама солома або сама тирса). Загальна кількість субстрату для мішка (одна порція) - 30 літрів. (Виміряємо в літрах, так як різні компоненти мають різну вагу, а використовуємо поліетиленові мішки для сміття, на етикетці мішків вказаний вміст в літрах і розміри мішка. Для початківців в цій справі, краще обрати мішки світлого, не чорного кольору, щоб бачити процес проростання грибів).



Вапно гашене для зниження кислотності беремо 80 г. в порошку (так як його краще вимішати з субстратом), але може бути і пастоподібної форми в кількості 150 г. на порцію (30 - 35 л субстрату або 12 - 13 кг).
80 г вапна, перемішуємо з 30 - 35 л субстрату (3 - 3,5 відра);
Для тирси. Перемішану масу тирси і вапна висипаємо в пропіленовий мішок, заливаємо кип'ятком в кількості 12 - 15 літрів води на порцію і зав'язуємо на 2 - 3 години, до остигання і відтоку залишків води. Після цього масу віджимаємо і перекидаємо уже в целофановий мішок перемішуючи його з міцелієм.
Для соломи, (пшенична, ячмінна). Варіант-1. Засипаємо подрібнену і вимішану з вапном солому в пропіленові мішки (в кількості 30 літрів), заливаємо окропом (12 - 15 л) і даємо відстоятися до 12 годин, для хорошого відтоку вологи. Після остигання можна прижати руками донизу мішок, щоб надлишкова волога з нього через отвори вийшла і пересипати суміш в целофановий в якому проходитиме вже дозрівання глив.
Варіант-2. Насипаємо подрібнену і вимішану з вапном (75 - 80 г гашеного вапна в порошку) солому в 40 літровий бідон, добре утрамбовуємо солому до самого верху бідона, заливаємо в бідон 25 л води (до верху) і ставимо на газову плиту. Після доведення до кипіння, даємо цій суміші охолонути до робочої температури (20 - 26°С) разом з водою. Цієї соломи вистачить на 40 літрів, відповідно і норма міцелію.
Варіант-3. Можна засипати у ванну субстрат на кілька мішків і залити окропом 75°С - 90°С. Накрити. Цієї температури на таку масу достатньо, щоб хвороботворні бактерії загинули. Після охолодження субстрату до температури 20 - 26°С після пастеризації витягуємо його з ванни чи іншої ємкості, добре віджимаємо і частинами накидаємо в целофановий мішок для сміття. Всипаємо туди порцію міцелію. Можна накладати шарами, починаючи з міцелію. Тобто, розсипаємо на дно 50 г міцелію і зверху накидаємо віджатий (ледь теплий) субстрат шаром 5 - 7 см. І так шарами до верху. А можна все це перетрусити (збовтати), щоб вийшла однорідна маса. Тобто пастеризацію робимо любим зручним для нас способом для того, щоб вбити хвороботворні грибкові інфекції, які присутні в соломі чи інших матеріалах і які можуть негативно вплинути на спори міцелію глив.

Якщо температура приміщення буде від +5°С до +24°С то кількість міцелію буде становити до 500 г на мішок субстрату (30 л). ! Якщо температура в приміщенні становитиме від +24°С до +30°С, то на 30 л субстрату висіваємо 250 г міцелію. Чому? Тому, що накладка температури зовнішнього середовища плюс внутрішня температура яка виникає в мішку субстрату, призводить до ефекту "запарювання", тому порцію міцелію зменшуємо, але при цьому і отримуємо менший урожай ~ 3 кг з мішка. В першому випадку при температурі +5° - +24° (оптимальна температура), маємо ~6 кг з мішка. Тому кількість висівання міцелію прямо залежить від температури в приміщенні де будуть зберігатися мішки з субстратом.
Головне дотриматися пропорції 500 г міцелію на мішок при оптимальній температурі +5 - 24°С, або 250 г/ на мішок при (критичній) температурі більше 24°С і до 30°С.
Процес висівання.
Розминаємо брикет міцелію ретельно вимитими милом руками до окремих зерен в чистому посуді (можна в рукавицях, можна без…, жодним чином не впливає на шкіру, після цього руки звичайно вимити). Спори міцелію чутливі до різних форм бактерій, тому при розминанні міцелію руки повинні бути добре вимиті. Отже як говорилось вище, шарами наповнили перемішаний субстрат з міцелієм в целофанові мішки для сміття розміром 35 х 75 см і ємкістю 30 літрів під зав'язку. Злегка вручну утрамбовуємо вимішаний з міцелієм субстрат і зав'язуємо мішки.
Тепер грубою голкою, цвяхом, шилом (! попередньо продезінфікувавши їх методом нагрівання на вогні чи іншим способом) робимо по мішкові проколи через 2 - 3 см (їх буде десь до 250 - 350 проколів по всьому мішку, і знизу також). Це потрібно зробити для того, щоб забезпечити доступ повітря до спор насіння міцелію, адже це живий організм.
Наступний крок полягає в тому, що переносимо заповнені мішки (блоки) в попередньо підготовлене приміщення (хоч як правило, приміщення, якоїсь особливої підготовки не потребує). На 10 - 12 днів за ці мішки можна забути.
Розташування мішків (блоків).
Гливи краще плодоносять у вертикальному розташуванні блоків (мішків). Мішки можна населити один на один (навіть до стелі) застромивши на дерев'яний штир (також дезінфікований), або металічний (попередньо покрашений, щоб не виникла корозія між субстратом і металом, яка шкодитиме).

Грибні блоки на металічних стояках

Ці штирі можуть бути закріплені на якійсь підставці. Як, ще один варіант для металічних штирів, на них можна населити зверху пластмасову трубу для водопроводу, таким чином захистивши субстрат від загнивання під дією корозії. Варіантів багато. Головне, щоб між мішками був проміжок, який би забезпечував доступ повітря до насіння грибів і не заважав проростанню грибів, і було достатньо місця, щоб пройтися між ними і зібрати врожай. Дехто підвішує мішки на мотузці до стелі, дехто складає їх горизонтально один на один навхрест для того, щоб зменшити площу контакту один з одним.
Пакети для сміття.
Рекомендовано целофанові пакети для сміття таких розмірів - 35 х 75 см, можуть бути і інших розмірів, та бажано щоб були вузькі і високі, так як, при значній ширині мішка, спорам гриба важче буде пробитися з центру мішка назовні. Мішок шириною 35 см - самий оптимальний варіант, висота особливого значення не має. Більша вмістимість мішка, значить більше посадкового матеріалу висівається. Колір целофанового (поліетиленового) мішка - значення немає ніякого. Але для того щоб краще бачити сам процес проростання грибів, краще вибрати світлий (жовтий, рожевий, голубий), але не чорний колір. Та це не суттєво.
Як варіант, використав для грибних блоків сітки для картоплі і вклав у них целофанові мішки більших розмірів (так, як 35х75 не знайшов), при появі зачатків грибів, сітку знімаю.
Процес проростання міцелію.Важливо знати! Вирощування грибів ділиться на два етапи: перший етап - проростання насіння (міцелію), утворення строми та поява зачатків грибів. На цьому етапі мішки перебувають в приміщенні з температурою 16 - 24°C.
Другий етап - плодоношення. Від появи зачатків грибів до їх зрізання. На цьому етапі температура в приміщенні повинна бути 10 - 16°C.
Перший етап. Таким чином ми заготовили грибні блоки (мішки), зробили проколи по всьому мішку (~ 300 проколів) і перенесли у приміщення. Це може бути погріб, приміщення хліва, інша люба кімната. Освітлення приміщення в цей період ( а це період 12 - 14 днів) немає ніякого значення. Температура приміщення від +16 до +22°С. Гриби появляться через 15 - 18 днів (і скоріше), якщо температура нижча, або вища від оптимальної то різниця в появі грибів складе 2 - 3 дні.
В цей період 12 - 14 днів ніякий догляд не ведеться. Не потрібно ні провітрювати, ні зволожувати приміщення.

Проростання міцелію (поява строми), 12 - 14 день

На цьому етапі через кілька днів спостерігається видиме на око пушення і появляється шар білого або жовтого кольору. Протягом цього періоду дуже добре, якщо мішки знаходяться в нижній частині приміщення, а не на висоті. Це тому, що вуглекислий газ, який накопичується в нижній частині любого приміщення від 0 до 60 см (тому що важчий), сприяє гарному проростанню спор міцелію. Тому мішки рядочками по одному складаємо ближче до підлоги, на невеликій відстані один від одного.
Другий етап. Коли гриби через плівку пробиваються на зовні, додаткових великих отворів, робити не потрібно, вони самі пробються через тонку плівку мішка, але умови дещо міняємо. Температурау приміщення в цей час, знижуємо до 12 - 16 градусів. Надто висока призведе до пересушування грибів. Грибні блоки розташовуємо вертикально один на один, або настромлюючи на дерев'яні чи покрашені металічні штирі, або на стелажі, або підвішуємо на мотузці до стелі, як завгодно, але вище оцієї межі від підлоги 60 см, так як вуглекислий газ, грибам  уже піде не на користь, а на шкоду.

Гливи прориваються назовні 17 - 18 день (Поява зачатків)

Приміщення провітрюємо по 2 години ранком і ввечері, створюючи протяги. Ранком і надвечір целофанові мішки сприскуємо чистою водою ручним оприскувачем. Рекомендується, щоб вода вже знаходилася в відрі у тому приміщенні разом з мішками, тоді вона буде мати оптимальну температуру. Вологість повітря підтримуємо на рівні 75 - 85% (як її виміряти і підтримати, буде описано нижче).

21 - 22 день від початку закладання блоків

Підходимо до мішка і оприскуємо його із всіх сторін. Якщо бачимо, що вода починає скапувати, то цього досить і переходимо до іншого. Тобто робимо інтенсивний дощ.


Грибний блок. (24 день)

Якась частина води попадає на мішки, якась стече, але це достатньо для їх зволоження. Якщо освітлення приміщення до цього часу немало ніякого значення, то тепер для грибів, які пробилися через тонку плівку поліетиленових (целофанових) мішків, вже має значення.

Сім'я Глив (25 день)

Для грибів потрібно створити "день" і "ніч". Прямих сонячних променів на мішки не допускати, але приміщення повинне бути світле. Якщо це приміщення - погріб, то потрібно дати світло від денної лампочки (економки) на 12 годин в денний час.

Дозрілі плоди (25 день)

Наприклад лампочка потужністю 100 Вт (з ниткою розжарювання), або еквівалентна денного світла (економка) для 100 мішків достатньо. Якщо у приміщенні є вікна, то блоки можна підсунути до них, періодично міняючи мішки для рівномірного проростання грибів на усіх блоках. Попадання прямих сонячних променів на грибні блоки не допускати.
Повне дозрівання (25 - 26 день)

Для тих, хто використовує для субстрату виключно тирсу дерев листяних порід, мішки потрібно загостреним кілком діаметром 2 - 3 см проколоти наскрізь. Зробивши 10 - 15 проколів. Робиться це для того, що тирса має властивість спресовуватись і для подачі повітря в мішки робимо ці проколи. Для інших видів субстрату (соломи, лушпиння) проколи не потрібні. Для змішаних компонентів субстрату (де тирса не за 100 відсотків): тирса + солома + листя - проколи також не потрібні.
Визначення вологості приміщення.
Існує простий спосіб визначення вологості приміщення за допомогою звичайного спиртового термометра призначеного для вимірювання температури повітря. Цим термометром виміряємо температуру повітря в приміщенні. Попередньо, знімаємо з термометра пластмасовий (чи капролоновий) ковпачок з ампули (там де знаходиться вміст спирту червоного кольору). Виміряємо температуру у приміщенні, наприклад, вона становить 19°С. Потім, вмокнули марлю у воду призначену для поливу блоків, віджали її і обмотуємо довкола ампули термометра. Через 5 хв. знімаємо показник шкали температури.

Анімаційна таблиця-приклад


Наприклад, це 17°С, тобто різниця між показниками сухого термометра склала 2°С. Звідси по таблиці (перша колонка) переходимо до показів сухого термометра, в нашому випадку це 19°С, і по горизонтальній шкалі цієї ж таблиці (вверху) переходимо на Різницю показів термометрів, а це 2°С. Пересічення координат чисел дає нам показник 80. Від цього показника віднімаємо цифру 15 (стале число-похибка) і отримуємо 65. Це число і є відносна вологість повітря в приміщенні. Тобто 65% вологості, що нижче норми (адже нам потрібно 75 - 85 %.  Тому на долівку розсипаємо тирсу, листя і поливаємо їх. Зволожені, вони будуть створювати потрібний мікроклімат в приміщенні. Інший метод - це збільшити кількість поливів блоків ручним оприскувачем, наприклад з двох до трьох на день. Головне, це не перейти межу, бо при перезволоженні, гриби великих розмірів важчають і під вагою обламуються з грибниці.
Збирання врожаю та зберігання.
Через 7 - 10 днів після появи зачатків грибів, збираємо врожай стиглих грибів гливи. Це період, коли шляпки грибів досягають від 40 до 100 мм в діаметрі. За межі 100 мм шляпки грибів переходити не потрібно. Зрізуємо ножем зразу цілими сім'ями. Через 10 - 14 днів буде і друга хвиля грибів з цього ж блоку, але значно менша, в межах 3 кг з одного мішка і третя врожайність ~40% від врожайності другої хвилі.
Важливо знати! Не допускайте перестиглості грибів! В момент передозрівання в пластинках грибів достигають спори, які осипаючись, мають тенденцію до накопичення в закритому приміщенні і можуть викликати алергічну реакцію у людей які мають захворювання дихальних шляхів.
Зрізані гриби зберігаються в паперових чи пластмасових ящиках до: 7 днів при t=від 0 до +8°С; 90 днів при t= -4°С; 4-6 год при t= +20°С.

Все обговорення про технологію вирощування глив - на цьому форумі !
Прикріплення: 3413355.gif (189.4 Kb) · 9377351.jpg (73.0 Kb) · 4638480.gif (33.7 Kb) · 7414618.jpg (109.2 Kb) · 8015953.jpg (187.3 Kb) · 4084215.jpg (179.1 Kb) · 7767522.jpg (142.4 Kb) · 9347187.jpg (115.9 Kb) · 4192806.jpg (137.8 Kb) · 6043654.jpg (138.6 Kb)
 
ЄвгенДата: Понеділок, 01.04.2013, 12:13 | Повідомлення # 2
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 157
Репутація: 4
Статус: Offline
На початку стикнувся з такою проблемою - де взяти мішки для сміття з розміром 35 х 80. Ширина мішка 35 см - це строгий розмір, якого потрібно дотримуватись, так як у великих за діаметром блоках, повітря для проростання міцелію який розташований в центрі мішка не буде поступати. Подібні мішки фірми випускають для вирощування грибів вже з готовими великими отворами, які значно більші від тих що описані в статті. І ці мішки дуже цупкі, самі гриби через них не проб'ються. Тому, можна використати мішки з розмірами 70 х 100. Висота мішка 100 см, дасть нам можливість мати гичку для підвішування. Розмір 70 см прийдеться обрізати хоча б до 40 см і склеїти за допомогою електропраски (через газету звичайно).


Повідомлення відредагував Євген - Понеділок, 01.04.2013, 12:17
 
Administ-orДата: Понеділок, 29.04.2013, 22:22 | Повідомлення # 3
Admin SITE
Група: Адміністратори
Повідомлень: 39
Репутація: 5
Статус: Offline
Для всіх хто займається вирощуванням глив, даю перевірений сайт http://www.mycelium.com.ua де міцелій можна придбати  написавши на e-mail лабораторії.


Перша і друга хвиля глив. (Фото з колекції Євгена)

З першої хвилі грибів вдалося зібрати більше 40 кг глив. Була ще друга, третя і навіть четверта хвиля, та проростання відбувалося нерівномірно і наступні хвилі були значно менші від першої.
Були і блоки, які дали всього по 1,5 - 2 кг грибів (і таке буває).
Прикріплення: 2472536.jpg (188.6 Kb)
 
ЄвгенДата: П`ятниця, 24.05.2013, 22:39 | Повідомлення # 4
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 157
Репутація: 4
Статус: Offline
Цитата Administ-or ()
З першої хвилі грибів вдалося зібрати більше 40 кг глив.
Спілкуючись з людьми, які також займаються вирощуванням гливи, з першої хвилі грибів (з 10 кг міцелію) за один раз, декому вдалося зібрати 52 кг грибів.
В матеріалі "Стережіться обману" описано про ділків, які пропонували міцелій за завищеними цінами. Треба відмітити, що міцелій був добротний і при відповідному дотриманні технології, давав гарний врожай. Який саме штам гливи - організатори не повідомляли. Але по зовнішніх ознаках і виду глив, був схожий на штамм К-17.


Повідомлення відредагував Administ-or - Неділя, 25.03.2018, 15:19
 
ПетрівнаДата: Понеділок, 12.05.2014, 10:14 | Повідомлення # 5
*
Група: Перевірені
Повідомлень: 8
Репутація: 1
Статус: Offline
Шановні грибоводи, чи знаєте ви про виробника міцелію зі Львова ПП Поплета І. М. (Ірина)? Рекомендую! Їх контакти: (032) 293 75 45, (067) 965 86 71(керівник Ірина), (067) 173 38 35 (технолог Людмила).
Ніна (www.fungistation.com.ua).
 
ФермерДата: Четвер, 15.05.2014, 10:45 | Повідомлення # 6
*
Група: Користувачі
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
СТЕРЕЖІТЬСЯ ОБМАНУ.
Зовсім випадково натрапила на це оголошення в газеті "Свобода". Раніше це саме оголошення публікували в "Новій Тернопільській". Отже:
В вищезгаданій газеті прочитала, що 29 чи 30 січня 2013 року проводиться семінар по вирощуванню грибів Глив, і ми з чоловіком поїхали на цей семінар. Десь два-три роки вже займалися вирощуванням грибів, тому було цікаво послухати думку фахівців, тим більше що пропонували це, як постійну роботу.
Нас у залі обласного театру актора і ляльки, назбиралась пристойна кількість людей. Ми нарахували десь до 100 чоловік.
Люди зараз в пошуку різної роботи хапаються за любу справу, щоб хоч якось вижити в цій державі, створеній виключно для депутатів!
Особливо важко селянам, які "прив'язані" до свого населеного пункту, і вже кудись переїхати неможливо, а в селі жодної роботи. Залишились тільки розвалені приміщення тваринницьких ферм та тракторної бригади.
Вихід один - їхати на заробітки, та обходити старість чужих тобі людей, залишивши своїх рідних на сусідів. Але коли тобі за п'ятдесят, то і їхати вже трохи запізно.
Тому й не дивно, що назбиралась досить пристойна кількість людей. Узагальнено розказували технологію вирощування грибів, а потім в сім'ї кожен з нас мав прийняти рішення і за кілька днів заключити з роботодавцями договір на вирощування продукції і її збуту.
Додатково проводилися уже практичні заняття, на яких розказували технологію вирощування грибів в деталях і демонстрували відео.
(Частина договору роботодавців - 2 пункт)

Уважно прочитайте пункт "2. Вартість робіт та порядок розрахунків"
На практичні заняття, які відбулися 1 березня нас у залі уже назбиралось чоловік з 50.
Зверніть увагу, що ми заплатили 400 грн за 10 кг міцелію, тобто по 40 грн. за кілограм, хоча його справжня вартість від 12 до 15 грн. і замовити міцелій можна на сайті: www.mycelium.com.ua (саме на цьому сайті ми з чоловіком постійно і замовляємо), та й на інших сайтах.
Ось тут і починається вся афера і обдурювання людей.
З 10 кілограмів міцелію розрахованого на 20 блоків, Ви шановні добродії НЕ ВИРОСТИТЕ 120 кг грибів, (і 60 кг також, щоб отримати безкоштовно міцелій) за один раз, та ще й так, щоб гриби за один-два дні всі повилазили з мішків і виросли до розмірів 10 см. Вам, як і нам скажуть, що у кінці кожного місяця прибуде машина за вирощеною продукцією, тому потрібно дзвонити по реквізитах вказаних у Договорі для уточнення часу прибуття.
При всій дотримці технології, а вона детально описана в інтернеті, мені і ще кільком людям вдалося виростити від 7 до 20 кг грибів на момент прибуття машини. Гриби звичайно були, але згодом, тому що плодоношення відбувається протягом певного часу і на один день виростити продукцію в такому масштабі НЕ МОЖЛИВО. Перша хвиля грибів дала від 30 до 40 кг за певний проміжок часу, тому прийшлося їх "розпихати" по сусідах і родині! Додзвонитися до роботодавців, також було проблематично, ніхто не брав слухавку. Наша помилка полягала, ще у тому, що привізши своїм транспортом цих 7 - 20 кг, нас кілька чоловік, ще взяли нову партію міцелію, повіривши в те, що можливо десь нарушили технологію, чи можливо пізніше (або скоріше) заложили блоки, і таким чином вони не виросли на один (чи то два дні). Зазначу, що навіть в холодну пору, а березень і квітень цього року видалися холодними, термін зберігання зрізаних Глив може бути 2 - 3 дні. В подальшому вони тратять свій товарний вигляд і якість. Мерзнучи і чекаючи на машину, яка чомусь затрималась на 3 години, ми на подвір'ї театру актора і ляльки ділилися своїми враженнями. Один чоловік з бучацького району розповів, що додзвонившись до роботодавців, взнав що в його напрямку до району виїхала машина до когось по гриби (так принаймні йому сказали), а він жив на відстані 7 км від цього міста, але до нього заїхати і забрати вирощене - відмовилися. Закрадалися якісь сумніви, та ми ще вірили. Але коли виростили невелику кількість грибів, уже з нової порції міцелію, і додзвонившись насилу в кінці місяця до роботодавців, ті сказали, що гриби будемо приймати в середині чисел місяця, тобто десь від 12 до 16 числа, то сумніви відпали. Ми натрапили на аферистів, які заробляють на насінні грибів.  Що робити з тією партією Глив яку виростили на 26 чи 28 число? Яким чином їх дотримати до середини місяця, сушити і здати їм по 20 грн/кг?
Висновок.
Враховуючи різницю в ціні за насіння грибів (міцелій), на нас заробили близько 20 000 грн. за один раз (нагадаю, що нас зібралося на практичні заняття близько 50 чоловік, з паспортами для заключення договору). Такі заняття роботодавці проводили (і надалі проводять) кожного місяця, змінюючи тільки назву газети для оголошення. Тому не важко підрахувати їх доходи від обману, адже кожен раз назбирається така кількість людей.
НЕ КУПЛЯЙТЕСЯ НА ПОДІБНІ ОГОЛОШЕННЯ І НЕ ДАЙТЕ СЕБЕ ОБДУРИТИ!!!
Прикріплення: 8972097.jpg (142.8 Kb) · 6254068.jpg (95.7 Kb)


Повідомлення відредагував Фермер - Четвер, 15.05.2014, 12:26
 
ПетрівнаДата: П`ятниця, 30.05.2014, 14:29 | Повідомлення # 7
*
Група: Перевірені
Повідомлень: 8
Репутація: 1
Статус: Offline
Кажуть, що такі схеми бізнесу, як написала Фермер 15.05.2014 (АЛЕ БЕЗ ШАХРАЙСТВА) діють в Західній Європі.

www.fungistation.com.ua


Повідомлення відредагував Петрівна - П`ятниця, 30.05.2014, 14:30
 
ДописувачДата: Субота, 31.05.2014, 21:53 | Повідомлення # 8
*
Група: Друзі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Цитата Петрівна ()
www.fungistation.com.ua
На сайті   www.fungistation.com.ua можна придбати міцелій, зайшовши в розділ  "Услуги".  Яка мінімальна партія міцелію (кг) можна замовити?

Посилання на сайт www.fungistation.com.ua  не працює (прим. Адміна)


Повідомлення відредагував Administ-or - Неділя, 25.03.2018, 15:04
 
ПетрівнаДата: Вівторок, 03.06.2014, 19:44 | Повідомлення # 9
*
Група: Перевірені
Повідомлень: 8
Репутація: 1
Статус: Offline
Для дописувача від 31.5.14:
Мінімальна партія зернового міцелію гливи або шіітаке від виробника Ботанічний сад ім. Гришка (Київ) - це один пакет (0,5 кг). Але в них не постійно є міцелій в наявності.
Мінімальна партія міцелію шіітаке від "Биотехнологии" (Донецьк) - це 24 кг для автоперевезення. Але треба дати запит в "Биотехнологию" - чи зможе хто привезти від них міцелій через форс-мажорний стан на Сході України.
Більше пропозицій я зможу надати в четвер 5.6.14.


Повідомлення відредагував Петрівна - Вівторок, 03.06.2014, 19:45
 
ЄвгенДата: Четвер, 05.06.2014, 08:24 | Повідомлення # 10
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 157
Репутація: 4
Статус: Offline
Чекатимемо повідомлень. Справді, через військові дії замовлення міцелію Гливи з Донецька є ризикованим. На сайті "Грибная станция" описана технологія вирощування гливи. Варто почитати, у чомусь є відмінність від технології описаної на цьому сайті.

Повідомлення відредагував Євген - Четвер, 05.06.2014, 22:12
 
ПетрівнаДата: Четвер, 05.06.2014, 11:28 | Повідомлення # 11
*
Група: Перевірені
Повідомлень: 8
Репутація: 1
Статус: Offline
Для дописувача від 31.5.2014:
Рекомендую ще двох виробників міцелію: це ТОВ «Первая Грибная Компания» (ТМ Futar, глива, Олена 067 612 55 51, Запоріжжя) і Лабораторія грибного міцелію (глива ішіітаке Лариса Миколаївна 067 577 08 35). В розницю вони, сподіваюсь, продають.
Але літом не всі грибоводи працюють. Замовляти міцелій можна напряму або через «Грибну станцію» (як Вам більше підійде). Замовлення через «Грибну станцію» звичайно дорожче.
Не дорого замовити через станцію лише міцелій з києвського Ботанічного саду (я можу передати маршруткою).

Для Євгена:
Технологія вирощування гливи на нашому сайті fungistation.com.ua – написана на основі книги, наведеної в кінці тексту технології. Їі автори – це співробітники відділу мікології київського Інституту ботаніки ім. Холодного НАНУ, а саме лабораторії, яка вивчає шапинкові гриби. Мабуть майже всі «імениті» виробники у галузі грибівництва прямо чи
опосередковано спираються на досвід мікологів цієї лабораторії. В лабораторії є і колекція штамів. Тобто, наведена на нашому сайті технологія – це з класики.
Але час іде і якщо хтось з практиків запропонує нові корисні поради щодо вирощування гливи, я можу обговорити їх з цією людиною і можу розмістити їх на сайті станції на взаємовигідних умовах.


Повідомлення відредагував Петрівна - Четвер, 05.06.2014, 11:30
 
ЄвгенДата: Четвер, 05.06.2014, 23:40 | Повідомлення # 12
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 157
Репутація: 4
Статус: Offline
Цитата Петрівна ()
наведена на нашому сайті технологія – це з класики.

Технологія вирощування гливи розміщена на цьому сайті - дещо відрізняється. Хоч класичну технологію (без усяких АКТИВАТОРІВ) вже використовували раніше. І робили це так, як описано на www.fungistation.com.ua (по Гливах). В чому відмінності?
Розміщена адміном технологія вирощування Гливи в домашніх умовах (назвемо її - технологія dvasela) включає такий компонент, як АКТИВАТОР (сухе порошкоподібне, або густе гашене вапно), яке перемішується з субстратом, для зниження кислотності. А класична технологія вирощування Гливи на сайті www.fungistation.com.ua (назвемо її - технологія fungistation), цього компонента не передбачає. Згідно "технології dvasela" субстрат напихається в уже проколоті голкою мішки, щоб забезпечити спори міцелію (тому що це - живий організм) повітрям і воно потрібне для проростання. Згідно "технології fungistation" - це робиться (проколи мішка) уже на етапі вегетаційного дозрівання - 8 - 10 день.
Як і в обох технологіях кількість міцелію 3 - 5 % від маси субстрату, а це 400 - 600 г на блок вагою 13 кг (для прикладу). В середньому брали 500 г/блок.
Температурний режим: по "технології dvasela", коли спекотне літо надворі, і важко втримати температуру нижчу 24 град.за Цельсієм, тоді кількість міцелію на блок зменшуємо в два рази - тобто 250 грам на один блок. Чому? Та тому, що накладка температури зовнішнього середовища плюс внутрішня температура яка виникає в мішку субстрату, призводить до ефекту "запарювання" і загибелі міцелію.
Згідно "технології fungistation" потрібно перевіряти температуру всередині самого блока субстрату, щоб не вийшла за межі 28 град. Ось це, потрібно взяти собі на замітку! Там же, в пункті "РОСТ МОЛОДЫХ ПЛОДОВЫХ ТЕЛ" зазначено, що Гливи діляться на "холодолюбивые и теплолюбивые штаммы". І ще цитата з тієї технології - "Температура 10-22 град. С, при более нихкой температуре рост грибов медленнее, но грибы качественнее". Отже, може бути температура нижчою, рости будуть повільніше, але якість буде кращою. Це теж варто запам'ятати.
Стосовно зрізання сім'ї грибів, то краще їх викручувати з блока. Так як на місці зрізу залишку плодоніжки, можливе загнивання.
Як для мене, то найкраща пора для роботи з грибними блоками, це березень - квітень. Але і на цей час (початок літа) планую взяти кілька кілограмів (4 - 5 кг міцелію для 10 - 12 блоків) і шукаю таких же клієнтів, так як мінімальна партія яку можуть відправити 24 кг.
І звичайно спасибі Петрівні за цінні консультації.


Повідомлення відредагував Євген - Четвер, 05.06.2014, 23:56
 
ПетрівнаДата: Понеділок, 09.06.2014, 21:09 | Повідомлення # 13
*
Група: Перевірені
Повідомлень: 8
Репутація: 1
Статус: Offline
Євгену:
Чи не у Вас сьогодні день народження? Я помітила вітання на міні-чаті. Якщо так – щиро вітаю!
Стосовно ж даного форуму: прошу Вас, Пане Євгене не дуже мені дякувати за консультації, бо я пишу «зі своєї колокольні», мої поради можуть бути не найкращими для Вас. Наприклад,
міцелій гливи Administr-or і Фермер радять купувати на сайті mycelium.com.ua – в них теж якісний міцелій і їх Переяслав-Хмельницький (Київщина) – це ближчедо Тернопільщини. І не забувайте, будь-ласка, про ПП Ірину Поплету зі Львова
(виробник міцелію гливи, шіітаке).
Щодо "технології dvasela", то вона заслуговує пошани, бо вона, гадаю, перевірена практикою, тобто працею.


Повідомлення відредагував Петрівна - Понеділок, 09.06.2014, 21:11
 
ПетрівнаДата: Субота, 21.06.2014, 13:06 | Повідомлення # 14
*
Група: Перевірені
Повідомлень: 8
Репутація: 1
Статус: Offline
Шановний Administ-r, щойно знайшла в інтернеті фотографії маломасштабних грибоводень в ЛатинськійАмериці (зокрема Центральна Мексика) (http://www.redalyc.org/pdf/685/68514206.pdf). В них форма блоків і центральна підтримка подібні до Вашої технології, правда? (фотографії на сторінці 8, чомусь не копіюються у мене...) 

Петрівна (www.fungistation.com.ua).


Повідомлення відредагував Петрівна - Субота, 21.06.2014, 13:08
 
Administ-orДата: Неділя, 22.06.2014, 10:00 | Повідомлення # 15
Admin SITE
Група: Адміністратори
Повідомлень: 39
Репутація: 5
Статус: Offline
Цитата Петрівна ()
В них форма блоків і центральна підтримка подібні до Вашої технології, правда?
Картинка не копіюється, бо у форматі PDE.
Так, це схоже на те що описував. Блоки розташовані на палях, у мене на металічних палях-стояках. Тільки відмінність у тому, що я між блоками закріплюю деревяні брусочки з тою ціллю, щоб верхній блок не давив і не "пресував" той, що розташований нижче. А також, щоб "дно" верхнього блока не перекривало "верху" нижнього блока, адже саме у цьому місці можуть прорости гриби.
Для порівняння:

Прикріплення: 9731118.jpg (99.3 Kb)
 
ЄвгенДата: Неділя, 22.06.2014, 17:14 | Повідомлення # 16
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 157
Репутація: 4
Статус: Offline
Цитата Петрівна ()
Чи не у Вас сьогодні день народження?
День народження початком зими, але вітання отримувати приємно в любу пору року.

Цитата Петрівна ()
В них форма блоків і центральна підтримка
Ці металічні стойки мають свої переваги і недоліки. Переваги в тому, що блоки на них компактно розташовані в колону, і за висоти стойки у 2 метри, можна настромити 5 мішків (горизонтально) з субстратом на кожну стойку. Зручно обприскувати блоки і збирати урожай. Деревяні бруски які кріпляться металічними втулками, у мене нарізані на всю довжину мішка, а не такі короткі як описано Admin-ом. Але буває так, що гливи проростають саме в цьому місці, де деревяний брусок. Я б радив, хто використовує такі стойки, зверху на рейку покласти полосу пінопласту таку ж за розміром як і дерев'яний брусок, а вже зверху грибний блок. У разі потреби, коли гриби проростуть у цьому незручному місці, то кусок пінопласту можна буде вирізати ножем, і дати можливість гливам вільно рости. До недоліків таких металічних стойок можна віднести те, що їх потрібно чистити від іржі та малювати після кожного закладання, а перед настромленням на них блоків - продезинфікувати.
Вимоги до приміщення (грибниці) - один з варіантів.
1. Приміщення обприскують 4-процентним розчином хлорного вапна. Готують розчин, витримують його протягом двох годин, збовтують і обприскувачем обробляють приміщення. Закривають приміщення на дві доби, а потім інтенсивно вентилюють до зникнення запаху.
2. Проводять обприскування приміщення розчином формаліну - розчин готується з розрахунку 250 мл 40-процентного формаліну на 10 л води. Витрата розчину на 100 куб. м приміщення складає приблизно 20 л. Приміщення обробляють обприскувачем, закривають на дві доби, а потім інтенсивно провітрюють до зникнення запаху.

Хронологія вирощування гливи

Червень, 14 число. Заклав 9 блоків Глив. За цією ж технологією описаною на форумі. Солома пшенична, порізана і напакована в 40 л бідони. Залив в кожен бідон 2,5 (два з половиною) відра води і туди ж всипав вапно будівельне гашене (в порошку) - бл. 90-100 грам, призначене для зниження кислотності субстрату. На газовій плиті довів до кипіння, і всю суміш з усіх бідонів (їх було 5) висипав в заздалегідь підготовлену ванну. Накрив клейонкою для пропарювання і остигання. Ввечері відкрив пробку у ванні для зливу води. Субстрат ще доволі гарячий і залишаю його так до ранку. З 5 напакованих бідонів соломи, мені хватило більше ніж на 6 мішків (блоків). Мішки поліетиленові (для сміття), розміром 90 см (по ширині) на 120 см (по висоті). Колір чорний (краще було б узяти світлий, та взяли те що було). Ножницями розрізаю пакет навпіл і отримую 45 см х 120 см. Через газету праскою 5 - 6 см по ширині склеюю пакет і отримую майже потрібен розмір 39 х 120 см. Гарні високі блоки з об'ємом близько 50 літрів. Міцелій замовляв у Поплети Ірини М. (реквізити читайте), шкода не запитав який штам.
15 червня. Зранку напаковую ще 2 бідони (для решти 3-х блоків). Один з цих блоків - буде лушпиння гречки (як експеримент). Ставлю на газову плиту, і приступаю до готування і наповнення блоків соломою з ванної, яка за ніч уже вистигла. Чисто вимитими руками розділяю по 500 г на блок і розминаю брикети міцелію. Пошарово наповнюю пакети соломою пересипаючи міцелієм (починати з міцелію, який вкидається на дно пакета), утрамбовую субстрат, наповнюю пакети-мішки до верху і зав'язую мішки. Роблю проколи по всьому мішку 200 - 300 проколів ( і низ мішка також, для витікання зайвої вологи). Для цього виготовляю таке собі шило з цвяха "80" - 3,5 мм. Протираю його спиртом (або горілкою) і пропалюю на вогні. Це для дезінфекції. Мішки ставлю у підготовлене приміщення. Так, як воно вкладене керамічною плиткою, то під мішки ставлю листовий пінопласт для теплоізоляції. За цей час, уже закипіли два напаковані бідони.
Що стосується субстрату з лушпиння гречки, то після стікання води і остигання, лушпиння має значно більшу вологу ніж солома пшениці. Можливо його варто було б дещо підсушити, а вже потім пакувати у пакети. Я цього не робив. Блок з лушпиння гречки вийшов важкий через надмірну вологу і повністю мішок я не напаковував. Ще один мішок заклав впереміжку - солома + лушпиння гречки. Усі 9 мішків перебувають у закритому приміщенні з температурою 17 - 19 градусів. На 10 - 11 днів про них можна забути. В цей період відбувається колонізація субстрату спорами міцелію. Свіжого повітря їм не потрібно (навпаки, вуглекислий газ сприяє проростанню спор на цьому першому етапі), і додаткове освітлення також, ще не потрібне. Отож, залишаємо блоки у спокої і чекаємо 14 дня від початку закладання, коли перейдемо до другого етапу.
Другий етап. 29 червня. Субстрат соломи повністю "окупований" спорами грибів. Для цього розвязав один із мішків, щоб пересвідчитись (недолік чорного поліетилену, через нього нічого не видно)! Металічні стояки протираю горілкою для дезинфекції і даю висохнути. Настромляю блоки на стояки. На дерев'яні рейки ставлю полоски пінопласту, це для того, що гливи можуть пробиватись у місці стику мішка і дерев'яної рейки, а тому пінопласт у разі потреби я виріжу ножем для нормального розвитку грибів.

(На фото 15 день від початку закладання блоків та через 2 дні)
28 - 30 червня. Стоїть гарна, тепла погода. Приміщення грибниці відкрив на цілий день і температура в приміщенні піднялася з 18 - 20 до 23 - 24° С.
30 червня, надвечір. Якось несподівано пробилися гриби з блоку, який був напакований лушпинням гречки. Хоч зазначу, що він один з тих, що був закладений на день пізніше, тобто 15 червня. Спочатку з отворів появились маленькі, десь з головку сірника примордії, а на ранок, вони були вже більше сантиметра в діаметрі. Від цього часу проводимо обприскування чистою водою грибних блоків десь до 4 разів на день, відкриваємо приміщення для провітрювання, а також включаємо додаткове освітлення з ранку до вечора. Розвісив під стелею полин (так, від нічого робити), може справді його різкий запах відлякуватиме мух. На Фото 3 (передній план), самий верхній блок з лушпиння гречки станом на 2 липня. Згадав, при його закладанні субстрат був доволі теплий, градусів з 30, напевне це і посприяло такій ранній появі грибів на відміну від інших, які запізнились на 2 - 3 дні. Як і передбачав, гриби появились у місцях стику пінопласту з пакетом, а тому його прийшлось виламати залишивши невеликі кусочки під пакетом (див. фото 3). Продовжуємо спостерігати за блоками. Уже на ранок 5 липня з блоку наповненого лушпинням гречки зібрав перший урожай глив (фото зліва). Забарвлення та розмір шляпок грибів показав, що це штам НК-35. Середні за розміром гриби 50 - 80 мм в діаметрі, світло-сірого кольору.
Досягши цього розміру, акуратно, щоб не пошкодити мішка, викручую чи витягую цілу сім'ю глив.
Вологість, освітлення та інше. Вологоміра не використовую. Обприскування 3 - 4 рази в день, як уже описував. Якщо шляпки грибів загинаються вверх, утворюючи лійку - недостаток вологи в приміщенні. Довга ніжка гриба і маленька шляпка вказують на дефіцит свіжого повітря, а крива ніжка (викручена) - недостаток освітлення. Для своєї грибниці використовую 2 енергозберігаючі лампи по 30 Вт (біле світло, які заміняють 150 Вт як написано на упаковці. Брешуть звичайно). Поява дрібних мошок в приміщенні вказує на недотримання гігієнічних умов (це звичайно не операційна палата). Та прибирання і миття приміщення значно зменшує кількість комах. Недопускати зберігання овочів рядом з блоками грибів. Додатково розвісив траву полин і почепив липучку. Комах майже немає. Поява нетипових, потворних або деформованих грибів гливи зазвичай пов'язують з порушенням кліматичних умов у камері. Це може бути і надмірне тепло (літнє вирощування).

(Загальний вигляд грибних блоків 5 липня (20-й день))
....Завершуючи опис вирощування, скажу що цей штам гливи не любить високих температур у приміженні, макс. 20°С. Шляпки невеликі за розміром 6-7 (до 8) см, середньої врожайності. Блок дає плоди протягом 3-х днів. Після цього, очищаю всі залишки на блоці (див.фото внизу) від засохлих примордій та некондиційних плодів і чекаю нової хвилі врожаю.

(Використаний блок і кошик з зірваними гливами. Фото 7 липня)
9 липня були зірвані усі гливи з усіх девяти блоків. Врожайність склала 20 кг (по 2.2 кг/блок).
18 липня появились перші зачатки грибів, уже другої хвилі.
Прикріплення: 4238157.jpg (208.5 Kb) · 4113929.jpg (96.6 Kb) · 8516013.jpg (96.7 Kb) · 5398561.jpg (114.2 Kb) · 1566542.jpg (207.9 Kb) · 8409972.jpg (100.1 Kb) · 4066118.jpg (61.3 Kb)


Повідомлення відредагував Євген - Неділя, 29.06.2014, 14:49
 
AvinДата: Неділя, 29.06.2014, 17:09 | Повідомлення # 17
*
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Здесь очень подробно описано выращивание вешенки в домашних условиях. Моя технология почти сродни той, что описана здесь. Измельченную солому вперемежку с лузгой подсолнечника и добавкой небольшое количество зерновых отрубей (5% по массе) напихаю в емкость и заливаю кипятком. Так она и стоит несколько часов, пока не остынет и не охолонет до рабочей темпер., то-есть 20 - 25 С. Не понял, че за "вапно", известь наверное в качестве активатора? Я применяю "Биоактиватор", можно использовать 1% извести от массы + 1% гипса от массы вместо него. Применение "Биоактиватора" в полтора раза ускоряет процесс колонизации органического субстрата мицелием гриба вешенки, препятствует развитию патогенной микрофлоры и повышает плодоношение. Гипс (предупреждает потери аммиака, улучшает структуру компоста и нейтрализует возможно отрицательное влияние высоких концентраций таких элементов, как кадий, натрий, марганец и фосфор. Кроме того, гипс обеспечивает грибы кальцием и нейтрализует большое количество щавелевой кислоты, выделяемой мицелием гриба с образованием характерных кристаллов оксалата кальция). Блоки располагаю вертикально. Можете посмотреть здесь -
Более подробного описания чем здесь не встречал.   Экспериментируйте и сообщайте о своих достижениях. Желаю успехов в труде.
 
Administ-orДата: Неділя, 29.06.2014, 17:44 | Повідомлення # 18
Admin SITE
Група: Адміністратори
Повідомлень: 39
Репутація: 5
Статус: Offline
Уважаемые (Шановні). Вешенка (Глива) - гриб найвищого рангу із розряду ксилотрофів. Його безпечно (і корисно) їсти в сирому виді на відміну від усіх лісових грибів. Біо, тобто мікроорганізмами він не харчується, тому-то і потрібен термообробіток субстрату, щоб якомога більше знищити мікрофлори і конкуруючих спор нижчих за класом грибів. Одні гриби (сапротрофи) живляться мертвою органічною речовиною (гливи, шампіньони), інші живуть за рахунок чужого живого організму (паразити). Багато грибів ростуть на деревах - це гриби-ксилотрофи. Серед них є паразити, наприклад - опеньок осінній. А серед сапротрофів, до паразитів відноситься трутовик, опеньок літній та інші. Що стосується такого улюбленого гриба, як опеньок осінній, то це найактивніший паразит який знищує кореневу систему дерева. Навіть воду після його миття не можна виливати в саду! За кілька років, може знищити сад. А ось літній опеньок, глива - виключно сапротрофи, ростуть тільки на мертвій деревині і принести шкоду живим деревам не можуть. Ну а такі гриби як білий гриб, рижик, підосиновик, маслюк - взагалі не можна виростити в штучних умовах. Тому що грибниця цих грибів вступає в безпосередній контакт з корінням (вибраними для себе) дерев, образуючи складний комплекс - мікозу (грибокорінь). Тому технологія обробки компосту описана на цьому форумі відповідно включає в себе нарощування цих мікроорганізмів для вирощування "культурних" грибів. Для ГЛИВИ в якості стимуляції підходить хіба-що гіпс. Та це не являється обов'язковим. Правильно приготовлений субстрат практично не потребує жодних БІОАКТИВАТОРІВ. А то компанії наколотять-намішають Вам крейди з крохмалем, назвуть це "Біоактиватором універсальним" і продадуть по n-ній сумі за кілограм.
 
ПетрівнаДата: Субота, 09.08.2014, 13:46 | Повідомлення # 19
*
Група: Перевірені
Повідомлень: 8
Репутація: 1
Статус: Offline
Питання до Євгена на лист від 22.6.2014, 17:14.
Остання фотографія показує, що у Вас гарні результати! Ви продавали урожай гливи чи переробляли для домашнього використання? Якщо продавали, то по чому і де (місцевий ринок, маркет чи ін.)? 
З повагою, Петрівна.
 
ЄвгенДата: Неділя, 17.08.2014, 14:32 | Повідомлення # 20
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 157
Репутація: 4
Статус: Offline
Цитата Петрівна ()
Ви продавали урожай гливи чи переробляли для домашнього використання?
Зібраний урожай використав для власних потреб: маринування, засолення та інше. Частину роздав, частину продав. Ціна в межах 25 грн/кг. Штам цього класу НЕ Є високоврожайний. З першої хвилі гливи дали врожайність (в середньому) 2,2 кг з блоку, що значно менше ніж штам Р-80, яким я займався раніше.  За те у штаму НК-35 (Р2), кращі смакові якості.


Повідомлення відредагував Євген - Неділя, 17.08.2014, 14:38
 
ЄвгенДата: Неділя, 12.06.2016, 11:18 | Повідомлення # 21
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 157
Репутація: 4
Статус: Offline
Штами НК-35, КЧ-21, К-12 та 2181.
(Послідовність вирощування)
Досліджуємо 4 види штаму глив при різних видах (варіантах) субстрату та умов вирощування.
21 травня 2016 року було закладено грибні блоки гливи чотирьох видів (штамів): КЧ-21, штам 2181, через два дні 23 травня К-12 та НК-35. Проведемо дослідження 8 блоків (по 2 блоки кожного штаму). Закупівлю міцелію робили у вже перевірених людей (про них писали на цьому форумі), ціна абсолютно доступна - 20 грн/кг + доставка на Нову Пошту.
Знову закладку робили за старим сценарієм, який описано на початку цієї сторінки. Тобто закупили целофанові мішки для сміття 90 х 110 см. По висоті розрізали навпіл і склеїли, отримавши довгі "сигари" для субстрату розміром 40 х 110 см. На цей раз із за відсутності пшеничної соломи, закладку робив на ячмінній з невеликим додаванням цілого зерна гречки (десь з 1 - 1,5 кг на блок-мішок).


Про субстрат. Ячмінна солома не являється ефективним компонентом для росту і розвитку грибів. Найкращий для використання гороховий субстрат, який має багато поживних компонентів (білків та воглеводів), потім іде пшеничний. Про використання субстрату з лушпиння гречки я описував у попередньому матеріалі з фотографією блоку з лушпиння гречки (друга сторінка Технології вирощування гливи). Блок з лушпиння гречки дав найперший і найбільший урожай, але тільки за один раз як мені здалося. Примордії, тобто зачатки грибів появились по цілому грибному блоці, це видно з фотографії №3. Друга і третя хвиля з цього блоку були дещо менші по врожайності від інших. Також неможливо добитися нормальної вологості, лушпиння має здатність її утримувати (хіба що, вичавити зайву вологу якимось пресом). Мішок з лушпиння гречки буде значно важчим через надмірну вологу, а тому щоб не порвався мішок, блок зробив невеликий за розміром.
Продовжуємо опис підготовки та закладки грибних блоків.
Порізану солому довжиною 2 - 4 см (На одному з відео на YouTube, хлопці подрібнювали солому рубаючи її сокирою, мабуть в цьому селі про січкарню ще не відають) утрамбовував в 40 літрові бідони, зверху насипав 100 грам вапна гашеного (в порошку), це як активатор для зменшення кислотності і заливав водою до верху. Замість вапна в порошку, можна використати гіпс, крейду чи пастоподібне гашене вапно (150 грам пастоподібного вапна на бідон), орієнтовно близько 2-2,5 % активатора від об'єму блока. На газовій плиті доводив субстрат до кипіння (десь за одну годину часу) і все з бідона висипав у підготовлену заздалегідь ванну. Через чотири години ванна була заповнена соломою разом з водою в якій варилась. Накривши чистою клейонкою ванну, залишив так для пастеризації на 1 годину часу, після чого відкрив пробку для зливу води. Кінець травня видався з денною температурою 19 - 22 градуси тепла. Отже тільки надвечір субстрат соломи у ванні почав потроху остигати. Щоб прискорити цей процес, кілька разів вимішав солому для її швидшого остигання. Близько 21 години заклав перші блоки глив. Як і в попередніх матеріалах по вирощуванні, міцелій який до цього зберігався у погребі, за 2 - 3 години виніс на тепло для його прогрівання і розім'яв. За цей час вода добре стекла з соломи (при стисканні жмиху, каплі води відсутні, що нам і потрібно).
Пакування у блоки починав з міцелію, який трохи всипав на дно мішка, і ним же закінчив пошарово пакуючи пропарену і охололу уже солому. Температура соломи орієнтовно 20 - 30 градусів. Кількість міцелію на один блок 500 грам. Отже, ще раз: на дно мішка жменя розім'ятого міцелію та шар соломи товщиною 8 - 12 см, знову пересипаємо і утрамбовуємо (тільки так, щоб не потріскали мішки). Під самим верхом висипаємо останню порцію міцелію і зав'язуємо мішок таким чином, щоб не було вільного простору (тобто повітря). По всьому мішку довільно робимо проколи цвяхом "80" (попередньо продезинфікувавши його, як і все те, що було задіяно при перемішуванні сустрату соломи і міцелію). Проколи через 3 - 4 см один від одного.
Блоки складаємо вертикально в любе приміщення з температурою 14 - 20 градусів (у мене в приміщенні температура в залежності від температури надворі становила 18 - 20) для подальшої колонізації соломи спорами грибів. Спостерігаємо (але не смикаємо і не рухаємо без причини блоки, даємо їм спокійно колонізувати себе спорами). Через 12 - 14 днів мішки з субстратом, які повністю колонізовані міцелієм (якщо обережно відкрити мішок, він буде покритий білим нальотом) були настромлені горизонтально на металічні стояки (які використовую вже не один рік).
У багатьох випадках використовують вертикальне розміщення блоків (так ніби вважається правильніше), хоч у моєму варіанті ці блоки можна прокручувати навколо своєї осі для зручного оприскування чи збирання плодів.

Несподівано появилась невеличка проблема під час зберігання блоків в приміщенні. Як відомо, під час колонізації спорами гриба соломи, у вологому середовищі блока піднімається температура. Так на 6 - 10 день температура зовнішньої поверхні деяких блоків сягала 30 градусів. Пробиті цвяхом отвори у вологих блоках привабили мошку (дрібних мушок розміром 2 - 3 мм). В інтернеті є багато різних рекомендацій, як від них позбавитись та чогось конкретного я не знайшов. Рекомендували робити оприскування блоків розведеним у воді ваніліном, препаратами "Тіонексу", клеїти клеючі смужки в місцях, де ці комахи можуть залітати. У великій кількості ці комахи можуть зашкодити блокам, так як відкладають у отворах личинки (волога і тепло, те що їм потрібно для розмноження). Дуже добре виявити, звідки вони взялись. Можливо, десь в приміщенні залишилось якесь лушпиння: буряка, моркви, цибулі тощо. Так, як в приміщенні де зберігались мої грибні блоки цих комах було небагато, я накрив (окутав) мішки звичайним полотном і розпилив (буквально 1 секунду і в жодному разі не на блоки !!!) препарат "Дихлофос". Цього хватило, щоб відлякати комах. Можна розвісити клеючі стрічки для мух, закрити щілини та інше. І звичайно прибирання в приміщенні. Отже, якщо кілька комах залетіли в грибницю - то без паніки. Колонізація субстрату міцелієм настільки швидко відбувається, що навіть відкладені десь комахою личинки не встигнуть розвинутись і загинуть. А коли почнуть рости гриби, комахи на них вже не сідають.

Як у попередньому закладанні грибних блоків в середині червня 2014 року, примордії (зачатки грибів) появились на 17 день. Але тоді був надто спекотний червень і температура в приміщенні грибниці становила 22 - 24 градуси. То цього року прохолодні травень і перша декада червня змістили строки появи примордій. Деннна температура цього року коливається в межах 17 - 24 градуси, в приміщенні вона становить від 16 до 21 градуса. Тому, щоб її дещо підвищити на день відкриваю двери грибниці.

На 19 день появились примордії на одному з 8 блоків закладеному 23 травня (фото-1) з штаму НК-35. Хоча на іншому блоці такого ж штаму, як і на блоках закладених на 2 дні раніше примордії ще відсутні. Ця поява можливо зумовлена більшою температурою субстрату при його закладанні, і вже з 12 червня почав проводити 3-х (4-х) разове оприскування водою блоків. Включив у приміщенні енергозберігаючу лампу для додаткового освітлення.
14 червня (22 та 24 день від початку закладання) появились примордії на всіх грибних блоках усіх видів штамів.
А як у інших колег. Адже було закуплено 24 кг міцелію (на 48 грибних блоки).

Хтось припустився помилок, тримаючи довгий час грибні блоки у погребі де температура занизька для проростання грибів. Тому вони появляться із затримкою. Один з непоганих варіантів розміщення грибних блоків надворі під накриттям між приміщенням комори та літньої кухні (у Задорожного Ореста). Блоки добре захищені від прямого сонячного проміння. Температура повітря надворі завжди вища від температури в приміщенні. Тому гриби швидше появились на блоках (див. два фото вище від 16 червня), хоча закладка була в один і той же день 21 травня. Вертикальне розміщення блоків (мабуть кращий варіант, ніж горизонтальне розташування на стояках як у мене). До недоліків можна віднести частіше оприскування блоків (6 - 7 разів в день), щоб запобігти пересиханню. Надвисока температура, яка на 17 червня сягнула за позначку в 30 градусів погано вплине на розвиток глив. Вони пересохнуть.
18 червня. Повністю зібрано врожай грибів з одного блоку (штам ШК-35), який появився раніше від інших. Врожайність цього штаму склала 3 кг. Якщо бачу, що гриби досягли своїх оптимальних розмірів (орієнтовно одна із шляпок до 10 см) і більше не ростуть, повністю знімаю весь врожай. Зчищаю засохлі примордії і чекаємо другої хвилі.
Друга хвиля глив появилась 7 липня з штаму НК-35 (45 день від початку закладки блоків цього штаму), а 11 липня появились примордії на усіх інших мішках (49 - 51 день від початку закладки блоків).
Висновки. На 20 червня було зібрано усі гриби з блоків, закінчилась перша хвиля. Очищаємо всі мішки від залишків грибів, великі отвори в плівці мішка злегка притискаємо, щоб заменшити діаметр отвору.
Проаналізовано 4 штами глив (першої хвилі глив). Штам НК-35 - по якості (смачні), по врожайності (високоврожайні) та товарному виді поставив би на 4 місце. Штам 2181 - 3 місце. Штам К12 та КЧ-21 - високоврожайні сорти з великою кількістю мясистих і міцних плодових тіл. Гарний товарний вигляд. Для штаму К-12 (аналог Р-28) можна додати, що тіла великих розмірів, навіть до 15 см і більше, темно сірого кольору у великих важких гронах. Штам КЧ-21 - гарний товарний вигляд, шляпки бл. 10 см загнуті вверх, короткі але товсті ніжки, колір шляпки коричневий. Товарний вигляд зберігають навіть після перетримування на блоках - 1 місце, по врожайності поступається штаму К-12.
Результати.
Зібрано в середньому з одного блоку:
штам НК-35 - 3 кг глив;
штам 2181 - 2,3 кг;
штам К-12 (Р-28) - 3,6 кг;
штам КЧ-21 - 2,9 кг.
Зберігання плодів. Про зберігання глив написано багато. До 2-х тижнів можна зберігати в холодильнику в пластиковій упаковці. Як зберігати свіжими від 2 тижнів до місяця, можна переглянути з відеозапису лекції Саратовської школи
грибоводства. Суть зводиться до слідуючого: зібрані плоди в картонній коробці охолоджуємо в холодильнику до 4 градусів. Потім переносимо в приміщення з температурою 8 градусів (можливо у когось така температура в погребі) для переведення їх в "стан сплячки". Після цього, знову переносимо в холодильник з температурою в 4 градуси.
Прикріплення: 9701964.jpg (302.9 Kb) · 2616428.jpg (242.7 Kb) · 2601537.jpg (250.5 Kb) · 9721305.jpg (281.4 Kb) · 1817813.jpg (253.8 Kb) · 5525351.jpg (126.5 Kb) · 7259518.jpg (126.6 Kb) · 9461111.jpg (283.0 Kb) · 5214980.jpg (212.5 Kb) · 5197949.jpg (153.1 Kb)


Повідомлення відредагував Євген - Вівторок, 21.06.2016, 16:07
 
savchuk6960Дата: П`ятниця, 14.07.2017, 12:58 | Повідомлення # 22
*
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Всім привіт, любителям , професіоналам , і тим кого цікавить вирощування шампіньйонів в домашніх умовах Даний вид бізнесу досить рентабельний і розвинений вже в промислових масштабах. Вирощування печериць можна віднести до сільськогосподарського бізнесу, але також печериці відмінно можна вирощувати прямо у себе в гаражі, для цього не потрібно великих приміщень. Печериці використовуються в основному в кулінарії, тому попит на них є постійним!Тому мене дуже зацікавило, і захотілося відчути на власні " шкурі" що це таке, і чи буде приносити в майбутньому цей вид діяльності не тільки моральне задоволення, але й певні фінансові успіхи. Тому методатодом "спроб і помилок" вирішив вирощувати шампіньйони в домашніх умова і що з цього вийшло дивіться на моєму каналі....https://www.youtube.com. Дякую!!!

Вирощування шампіньйонів в домашніх умовах - за посиланням: https://www.youtube.com


Повідомлення відредагував Євген - П`ятниця, 14.07.2017, 14:58
 
ДописувачДата: П`ятниця, 14.07.2017, 19:16 | Повідомлення # 23
*
Група: Друзі
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Цитата savchuk6960 ()
Даний вид бізнесу досить рентабельний і розвинений вже в промислових масштабах.

В домашніх умовах навряд чи вдасться створити блоки. Замовляти через Нову Пошту (а вони здеруть) за доставку прийдеться викласти гривень 60-80 за блок + вартість самого блока від виробника. В сумі назбирається до 160 - 180 грн. За цю суму можна купити 5 кг печериць. Чи варто заморочуватись? Можна дізнатись в деталях про рентабельність? Скільки можна зібрати грибів з одного блоку?
 
Форум » Технології для сільськ. господарства » Технологія вирощування грибів (пошагова інструкція) » Технологія вирощування грибів (Процес вирощування гливи в домашніх умовах (в деталях))
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

New-forum uCoz-forum GD Свобода IP WebPlus тИЦ WebSpidTest PROXI x-sity