Селом ширяться чутки, а текст заяви ніби не викликає сумнівів, що ФАП у Фащівці можуть закрити (або ліквідувати, скасувати, думайте як завгодно). Війна з початковою школою закінчилась, то ж на черзі новий об'єкт.
Людям непросто розібратись з тим що робиться в нашім домі (тобто державі). Звалились як сніг на голову "Об'єднані територіальні громади" (думали, що пронесе, поговорять і тим закінчиться). Стільки переваг від цього "об'єднання". Не потрібно витрачати держ. кошти на працівників сільських рад. Потрібно щось вирішити ("прибити печатку"), сів на автобус і за 5 хвилин по добрій дорозі вже в місті.
Там заодно і хліба купив, бо в Фащівці магазину немає, а можна і своє молоко та сир вивезти на базар і "пару рублів" заробити. Але тут "тре важати", бо додатковий дохід, а там субсидії на газ і світло. Довідається податкова, що перейшов рубіж в n-ну суму, то ще будеш караний і прийдеться все повертати.
А ці гроші в селі звідкись таки беруться, ніби і не друкує ніхто (дуже дороге обладнання), а якось стягуються люди щоб заплатити за газ і світло паперовими грішми (чомусь не беруть ці монополісти за енергоносії від селян картоплею, чи фасолею). Де ж ці гроші взяти, коли в домі, ще й пенсіонера немає? Колгосп "канув в лету" ще далекого 2000 (тільки борги, ще до цього часу мабуть залишились, у вигляді чотирьохрядного корівника і силосних ям).
Але, таки йдемо до кращого майбутнього.
Як успіх 2015 року (і велика історична подія) - це закриття початкової школи в селі (стільки мучилися районні керівники, щоб її закрити, приїжджали, вмовляли і страшили), а тут питання само собою вирішилося. Забрали вчителя в АТО, а повернувся в середині вересня. Батьки маленьких дітей на цей час занесли документи в інші школи (а нащо було надіятись).
Чуть більше ста чоловік проживає в селі, якось дивно, але залишились самі старі і немічні. Хто ще "чується" виїжджає в Європу доглядати таких же старих і немічних (вона також старіється) - бідна Європа, одні хворі. А молоді, ну ніяк не хочуть милуватись красою природи та слухати ранкових співів солов'їв. Бо від цієї краси ситим не будеш.
Але "самоврядування і реформи і т.д. і т.п." призведуть до покращення умов на селі і наше село почне розквітати збільшуючись в населенні і "столица автоматически перейдет..." (пам'ятаєте слова Остапа Бендера). Отак пишу і міряю температуру (бо кажуть по телевізору, що дуже грип країною ходить), а від високої температури такого можна понаписувати.
А як цікаво було з температурою у тих, хто розпочав ці революційні реформи, які ми так відчуваємо (хочеться сказати на своїй шкірі) тут в селі?
Наразі результат від об'єднання громад - це кілька чоловік стали (або стануть) на біржу праці. А прийдеться щось вирішити з "паперових питань" то прийдеться все рівно тратити час щоб їхати до міста за "штампом". По селу ходить дві дівчини яких направили з РЕСу (списують показники електролічильника і заодно вивчають дороги Фащівки викручуючи собі ноги на слизькій дорозі), своїх людей немає ж.
То ж треба сподіватись, що за час проведення усіх реформ на селі (вкупі) і старанного піклування про нього в Фащівці залишиться десяток хат. Бо з 131 жителя села 45 чоловік - пенсіонери. 36 дітей не залишаться в селі. Решту "молоді" легко вирахувати математичним способом (х - невідоме).
Отже вибране з матеріалу (посилання на матеріал буде в кінці цитати):
"Відповідно до Програми економічних реформ України на 2010–2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», головною метою реформи медичної сфери є поліпшення здоров’я населення, забезпечення рівного й справедливого доступу всіх громадян до медичних послуг належної якості.
Зміни, які відбулися за останні 2 роки у системі охорони здоров’я взагалі й системі надання первинної медичної допомоги зокрема, можна назвати системними і досить революційними для нашої держави. Тому весь світ вже пішов шляхом розвитку первинної допомоги з акцентом на профілактику. Якщо б первинну допомогу лишити на тому рівні, на якому вона була ще 2 роки тому, жодних надій на покращення у нас би не було.
Ці зміни мають декілька основних складових.
По-перше, первинну і вторинну медичну допомогу відділили юридично і фінансово шляхом створення комунальних установ — центрів первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД). На сьогодні цей процес поширився вже і на непілотні регіони; всього в Україні створено понад 500 ЦПМСД. Загалом їх має бути понад 770, а можливо, й дещо менше, якщо вдасться переконати громади у доцільності об’єднання малопотужних міських і районних ЦПМСД.
По-друге, ці центри необхідно належним чином фінансувати, адже, як свідчить світовий досвід, на фінансування первинної ланки медичної допомоги з урахуванням профілактичної складової її роботи необхідно виділяти не менше ніж 25–30% від усього бюджету галузі охорони здоров’я.
Зараз розподіл видатків скориговано, і напевно, це не остання корекція. Перш за все, на думку спадає доцільність диференційованого підходу для міста і села, адже у сільській місцевості менші нормативи навантаження на медичний персонал і, відповідно, більші видатки на оплату праці, утримання мережі (передусім фельдшерсько-акушерські пункти, яких у місті немає) та обслуговування транспорту.
По-третє — це економічна мотивація закладів, які надають медичні послуги населенню, тобто не просто збільшення фінансування, а фінансування з метою досягнення конкретних результатів у роботі. Для цього розроблено комплекс індикаторів для оцінки наданих послуг, запроваджується система договорів на надання медичної допомоги між замовником, в ролі якого виступає управління охорони здоров’я або державна адміністрація, і ЦПМСД, який є виконавцем. Договірні стосунки передбачають відповідальність надавача послуг, у даному випадку ЦПМСД, за досягнення певних значень індикаторів, за що, власне, йому і сплачується сума, передбачена договором.
І по-четверте — економічна мотивація праці медиків, яка також базується на оцінці обсягів і якості наданих послуг суспільством або замовником.
ЧИТАТИ ДАЛІ (посилання на матеріал)".
***
Якогось мудрого немає, який би пояснив "хлопською мовою", чого від нас хочуть і чому сьогодні збирають підписи з просьбою залишити ФАП в складі КРЦ ПМСД (КРЦ ПМСД - абревіатура така, німецька "Енігма" потрібна щоб розшифрувати, комунальний районний центр первинної-медико санітарної допомоги).
От і приходиться вивчати самотужки про ... Як пояснити старенькій бабці, яка буде ставити свій підпис на Заяві-просьбі, що первинну і вторинну медичну допомогу відділили юридично і фінансово шляхом створення комунальних установ Ц.П.М.С.Д. (господи). І що та старенька жінка зрозуміє і на скільки її від цього стане легше? То ж, краще їй сказати, розпишіться щоб медичний заклад села, який підпорядкований громаді залишили (в складі Підвол.КРЦ ПМСД на час перехідного періоду, якщо нічого не зрозуміє стара бабця то ...) щоб залишили в СПОКОЇ. А ліквідовувати наразі ніхто ніби не збирається, та в нас усе можливе в перехідний період.
Бо в Рожиську ФАПу кажуть вже немає. А в нас немає магазину, школи, сільської ради, роботи, доріг, ... (попробуйте доповнити шановні читачі). І немає інформації про те, що відбувається в нашій Підволочиській територіальній об'єднаній громаді, хоч створено її сайт відкритого типу (де можна писати коментарі та запитання), який би мав нести якусь роз'яснюючу інформацію. Та він порожній. А для чого тоді було його створювати?
Було би дуже добре, щоб не ширилися селом всякі чутки, зібрали громаду села і все пояснили. Пояснили, що в звязку з реформою в медицині, кожна особа має право вибрати собі сімейного лікаря, який їй до "вподоби", заключити з ним так би мовити контракт звернувшись до поліклініки, ЦПМСД чи амбулаторії сімейної медицини. В свою чергу цей лікар повинен ознайомитись з інформаційним листом пацієнта і дати згоду на обробку персональних даних. Обрання лікаря здійснюється пацієнтом свідомо, без чийогось примусу чи наполегливої рекомендації. Вся інформація про лікаря (якого вибрав пацієнт), не має містити висловлювань, які би його якимось чином компрометували.
Заповнення реєстраційної форми буде здійснюватись кожного року з 1 по 30 вересня.
У сільській місцевості ставиться завдання досягти відстані 7–10 км, у місті — до 1 км до амбулаторії. (Як це їм вдасться зробити по таких селах як Фащівка, Турівка, Мала Лука?). І ця реформа мала б піти на користь людям, але у нас часто робиться "до навпаки".
То ж поживемо побачимо як воно буде.
А як справи з охороною здоров'я у Польщі та Чехії - читати ТУТ.
Поділитись матеріалом:
|