Технологія вирощування грибів - Сторінка 2 - Форум
Понеділок, 05.12.2016, 10:33Вітаємо на форумі Гість | Головна | Реєстрація/Sign Up | Вхід/Log In

Форма входу

Пошук по сайту

Міні-ЧАТ

Повідомлення



Останні дописи


********
Videofilm uroczystości
200 – lecie kościoła Świętego Stanisława w Tarnorudzie.
В розділ VIDEO-матеріали завантажено 3 фільми приурочені події святкування 200-річчя храму в селі Тарноруді.
В розділі VIDEO-матеріали завантажено 2 фільми "Перше святе причастя". Подія відбулась в с. Турівка 29 травня 2016 року.
********
********
Відео - матеріал про похід на Стінку для вшанування пам'яті трагічно загиблих 1945 року
********
********
********
Приємного перегляду

Портали/сайти


Село в соцМережах

Сторінками газет



Свобода - тернопільська газета



Оцінка сайту

Оцініть цей сайт
Всього відповідей: 249

Статистика

free counters

Реквізити сайту:


E-mail the site:
evgyb@rambler.ru

(067)9296598

Технологія вирощування грибів - Сторінка 2 - Форум
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 2 з 2«12
Форум » Технології для сільського господарства » Технологія вирощування грибів (пошагова інструкція) » Технологія вирощування грибів (Процес вирощування гливи в домашніх умовах (в деталях))
Технологія вирощування грибів
ЄвгенДата: Неділя, 22.06.2014, 17:14 | Повідомлення # 16
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 33
Репутація: 2
Статус: Offline
Цитата Петрівна ()
Чи не у Вас сьогодні день народження?
День народження початком зими, але вітання отримувати приємно в любу пору року.

Цитата Петрівна ()
В них форма блоків і центральна підтримка
Ці металічні стойки мають свої переваги і недоліки. Переваги в тому, що блоки на них компактно розташовані в колону, і за висоти стойки у 2 метри, можна настромити 5 мішків (горизонтально) з субстратом на кожну стойку. Зручно обприскувати блоки і збирати урожай. Деревяні бруски які кріпляться металічними втулками, у мене нарізані на всю довжину мішка, а не такі короткі як описано Admin-ом. Але буває так, що гливи проростають саме в цьому місці, де деревяний брусок. Я б радив, хто використовує такі стойки, зверху на рейку покласти полосу пінопласту таку ж за розміром як і дерев'яний брусок, а вже зверху грибний блок. У разі потреби, коли гриби проростуть у цьому незручному місці, то кусок пінопласту можна буде вирізати ножем, і дати можливість гливам вільно рости. До недоліків таких металічних стойок можна віднести те, що їх потрібно чистити від іржі та малювати після кожного закладання, а перед настромленням на них блоків - продезинфікувати.
Вимоги до приміщення (грибниці) - один з варіантів.
1. Приміщення обприскують 4-процентним розчином хлорного вапна. Готують розчин, витримують його протягом двох годин, збовтують і обприскувачем обробляють приміщення. Закривають приміщення на дві доби, а потім інтенсивно вентилюють до зникнення запаху.
2. Проводять обприскування приміщення розчином формаліну - розчин готується з розрахунку 250 мл 40-процентного формаліну на 10 л води. Витрата розчину на 100 куб. м приміщення складає приблизно 20 л. Приміщення обробляють обприскувачем, закривають на дві доби, а потім інтенсивно провітрюють до зникнення запаху.

Хронологія вирощування гливи

Червень, 14 число. Заклав 9 блоків Глив. За цією ж технологією описаною на форумі. Солома пшенична, порізана і напакована в 40 л бідони. Залив в кожен бідон 2,5 (два з половиною) відра води і туди ж всипав вапно будівельне гашене (в порошку) - бл. 90-100 грам, призначене для зниження кислотності субстрату. На газовій плиті довів до кипіння, і всю суміш з усіх бідонів (їх було 5) висипав в заздалегідь підготовлену ванну. Накрив клейонкою для пропарювання і остигання. Ввечері відкрив пробку у ванні для зливу води. Субстрат ще доволі гарячий і залишаю його так до ранку. З 5 напакованих бідонів соломи, мені хватило більше ніж на 6 мішків (блоків). Мішки поліетиленові (для сміття), розміром 90 см (по ширині) на 120 см (по висоті). Колір чорний (краще було б узяти світлий, та взяли те що було). Ножницями розрізаю пакет навпіл і отримую 45 см х 120 см. Через газету праскою 5 - 6 см по ширині склеюю пакет і отримую майже потрібен розмір 39 х 120 см. Гарні високі блоки з об'ємом близько 50 літрів. Міцелій замовляв у Поплети Ірини М. (реквізити читайте), шкода не запитав який штам.
15 червня. Зранку напаковую ще 2 бідони (для решти 3-х блоків). Один з цих блоків - буде лушпиння гречки (як експеримент). Ставлю на газову плиту, і приступаю до готування і наповнення блоків соломою з ванної, яка за ніч уже вистигла. Чисто вимитими руками розділяю по 500 г на блок і розминаю брикети міцелію. Пошарово наповнюю пакети соломою пересипаючи міцелієм (починати з міцелію, який вкидається на дно пакета), утрамбовую субстрат, наповнюю пакети-мішки до верху і зав'язую мішки. Роблю проколи по всьому мішку 200 - 300 проколів ( і низ мішка також, для витікання зайвої вологи). Для цього виготовляю таке собі шило з цвяха "80" - 3,5 мм. Протираю його спиртом (або горілкою) і пропалюю на вогні. Це для дезінфекції. Мішки ставлю у підготовлене приміщення. Так, як воно вкладене керамічною плиткою, то під мішки ставлю листовий пінопласт для теплоізоляції. За цей час, уже закипіли два напаковані бідони.
Що стосується субстрату з лушпиння гречки, то після стікання води і остигання, лушпиння має значно більшу вологу ніж солома пшениці. Можливо його варто було б дещо підсушити, а вже потім пакувати у пакети. Я цього не робив. Блок з лушпиння гречки вийшов важкий через надмірну вологу і повністю мішок я не напаковував. Ще один мішок заклав впереміжку - солома + лушпиння гречки. Усі 9 мішків перебувають у закритому приміщенні з температурою 17 - 19 градусів. На 10 - 11 днів про них можна забути. В цей період відбувається колонізація субстрату спорами міцелію. Свіжого повітря їм не потрібно (навпаки, вуглекислий газ сприяє проростанню спор на цьому першому етапі), і додаткове освітлення також, ще не потрібне. Отож, залишаємо блоки у спокої і чекаємо 14 дня від початку закладання, коли перейдемо до другого етапу.
Другий етап. 29 червня. Субстрат соломи повністю "окупований" спорами грибів. Для цього розвязав один із мішків, щоб пересвідчитись (недолік чорного поліетилену, через нього нічого не видно)! Металічні стояки протираю горілкою для дезинфекції і даю висохнути. Настромляю блоки на стояки. На дерев'яні рейки ставлю полоски пінопласту, це для того, що гливи можуть пробиватись у місці стику мішка і дерев'яної рейки, а тому пінопласт у разі потреби я виріжу ножем для нормального розвитку грибів.

(На фото 15 день від початку закладання блоків та через 2 дні)
28 - 30 червня. Стоїть гарна, тепла погода. Приміщення грибниці відкрив на цілий день і температура в приміщенні піднялася з 18 - 20 до 23 - 24° С.
30 червня, надвечір. Якось несподівано пробилися гриби з блоку, який був напакований лушпинням гречки. Хоч зазначу, що він один з тих, що був закладений на день пізніше, тобто 15 червня. Спочатку з отворів появились маленькі, десь з головку сірника примордії, а на ранок, вони були вже більше сантиметра в діаметрі. Від цього часу проводимо обприскування чистою водою грибних блоків десь до 4 разів на день, відкриваємо приміщення для провітрювання, а також включаємо додаткове освітлення з ранку до вечора. Розвісив під стелею полин (так, від нічого робити), може справді його різкий запах відлякуватиме мух. На Фото 3 (передній план), самий верхній блок з лушпиння гречки станом на 2 липня. Згадав, при його закладанні субстрат був доволі теплий, градусів з 30, напевне це і посприяло такій ранній появі грибів на відміну від інших, які запізнились на 2 - 3 дні. Як і передбачав, гриби появились у місцях стику пінопласту з пакетом, а тому його прийшлось виламати залишивши невеликі кусочки під пакетом (див. фото 3). Продовжуємо спостерігати за блоками. Уже на ранок 5 липня з блоку наповненого лушпинням гречки зібрав перший урожай глив (фото зліва). Забарвлення та розмір шляпок грибів показав, що це штам НК-35. Середні за розміром гриби 50 - 80 мм в діаметрі, світло-сірого кольору.
Досягши цього розміру, акуратно, щоб не пошкодити мішка, викручую чи витягую цілу сім'ю глив.
Вологість, освітлення та інше. Вологоміра не використовую. Обприскування 3 - 4 рази в день, як уже описував. Якщо шляпки грибів загинаються вверх, утворюючи лійку - недостаток вологи в приміщенні. Довга ніжка гриба і маленька шляпка вказують на дефіцит свіжого повітря, а крива ніжка (викручена) - недостаток освітлення. Для своєї грибниці використовую 2 енергозберігаючі лампи по 30 Вт (біле світло, які заміняють 150 Вт як написано на упаковці. Брешуть звичайно). Поява дрібних мошок в приміщенні вказує на недотримання гігієнічних умов (це звичайно не операційна палата). Та прибирання і миття приміщення значно зменшує кількість комах. Недопускати зберігання овочів рядом з блоками грибів. Додатково розвісив траву полин і почепив липучку. Комах майже немає. Поява нетипових, потворних або деформованих грибів гливи зазвичай пов'язують з порушенням кліматичних умов у камері. Це може бути і надмірне тепло (літнє вирощування).

(Загальний вигляд грибних блоків 5 липня (20-й день))
....Завершуючи опис вирощування, скажу що цей штам гливи не любить високих температур у приміженні, макс. 20°С. Шляпки невеликі за розміром 6-7 (до 8) см, середньої врожайності. Блок дає плоди протягом 3-х днів. Після цього, очищаю всі залишки на блоці (див.фото внизу) від засохлих примордій та некондиційних плодів і чекаю нової хвилі врожаю.

(Використаний блок і кошик з зірваними гливами. Фото 7 липня)
9 липня були зірвані усі гливи з усіх девяти блоків. Врожайність склала 20 кг (по 2.2 кг/блок).
18 липня появились перші зачатки грибів, уже другої хвилі.
Прикріплення: 4238157.jpg(208Kb) · 4113929.jpg(97Kb) · 8516013.jpg(97Kb) · 5398561.jpg(114Kb) · 1566542.jpg(208Kb) · 8409972.jpg(100Kb) · 4066118.jpg(61Kb)


Повідомлення відредагував Євген - Неділя, 29.06.2014, 14:49
 
AvinДата: Неділя, 29.06.2014, 17:09 | Повідомлення # 17
*
Група: Користувачі
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Здесь очень подробно описано выращивание вешенки в домашних условиях. Моя технология почти сродни той, что описана здесь. Измельченную солому вперемежку с лузгой подсолнечника и добавкой небольшое количество зерновых отрубей (5% по массе) напихаю в емкость и заливаю кипятком. Так она и стоит несколько часов, пока не остынет и не охолонет до рабочей темпер., то-есть 20 - 25 С. Не понял, че за "вапно", известь наверное в качестве активатора? Я применяю "Биоактиватор", можно использовать 1% извести от массы + 1% гипса от массы вместо него. Применение "Биоактиватора" в полтора раза ускоряет процесс колонизации органического субстрата мицелием гриба вешенки, препятствует развитию патогенной микрофлоры и повышает плодоношение. Гипс (предупреждает потери аммиака, улучшает структуру компоста и нейтрализует возможно отрицательное влияние высоких концентраций таких элементов, как кадий, натрий, марганец и фосфор. Кроме того, гипс обеспечивает грибы кальцием и нейтрализует большое количество щавелевой кислоты, выделяемой мицелием гриба с образованием характерных кристаллов оксалата кальция). Блоки располагаю вертикально. Можете посмотреть здесь -
Более подробного описания чем здесь не встречал.   Экспериментируйте и сообщайте о своих достижениях. Желаю успехов в труде.
 
Administ-orДата: Неділя, 29.06.2014, 17:44 | Повідомлення # 18
Admin SITE
Група: Адміністратори
Повідомлень: 21
Репутація: 3
Статус: Offline
Уважаемые (Шановні). Вешенка (Глива) - гриб найвищого рангу із розряду ксилотрофів. Його безпечно (і корисно) їсти в сирому виді на відміну від усіх лісових грибів. Біо, тобто мікроорганізмами він не харчується, тому-то і потрібен термообробіток субстрату, щоб якомога більше знищити мікрофлори і конкуруючих спор нижчих за класом грибів. Одні гриби (сапротрофи) живляться мертвою органічною речовиною (гливи, шампіньони), інші живуть за рахунок чужого живого організму (паразити). Багато грибів ростуть на деревах - це гриби-ксилотрофи. Серед них є паразити, наприклад - опеньок осінній. А серед сапротрофів, до паразитів відноситься трутовик, опеньок літній та інші. Що стосується такого улюбленого гриба, як опеньок осінній, то це найактивніший паразит який знищує кореневу систему дерева. Навіть воду після його миття не можна виливати в саду! За кілька років, може знищити сад. А ось літній опеньок, глива - виключно сапротрофи, ростуть тільки на мертвій деревині і принести шкоду живим деревам не можуть. Ну а такі гриби як білий гриб, рижик, підосиновик, маслюк - взагалі не можна виростити в штучних умовах. Тому що грибниця цих грибів вступає в безпосередній контакт з корінням (вибраними для себе) дерев, образуючи складний комплекс - мікозу (грибокорінь). Тому технологія обробки компосту описана на цьому форумі відповідно включає в себе нарощування цих мікроорганізмів для вирощування "культурних" грибів. Для ГЛИВИ в якості стимуляції підходить хіба-що гіпс. Та це не являється обов'язковим. Правильно приготовлений субстрат практично не потребує жодних БІОАКТИВАТОРІВ. А то компанії наколотять-намішають Вам крейди з крохмалем, назвуть це "Біоактиватором універсальним" і продадуть по n-ній сумі за кілограм.
 
ПетрівнаДата: Субота, 09.08.2014, 13:46 | Повідомлення # 19
*
Група: Перевірені
Повідомлень: 8
Репутація: 1
Статус: Offline
Питання до Євгена на лист від 22.6.2014, 17:14.
Остання фотографія показує, що у Вас гарні результати! Ви продавали урожай гливи чи переробляли для домашнього використання? Якщо продавали, то по чому і де (місцевий ринок, маркет чи ін.)? 
З повагою, Петрівна.
 
ЄвгенДата: Неділя, 17.08.2014, 14:32 | Повідомлення # 20
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 33
Репутація: 2
Статус: Offline
Цитата Петрівна ()
Ви продавали урожай гливи чи переробляли для домашнього використання?
Зібраний урожай використав для власних потреб: маринування, засолення та інше. Частину роздав, частину продав. Ціна в межах 25 грн/кг. Штам цього класу НЕ Є високоврожайний. З першої хвилі гливи дали врожайність (в середньому) 2,2 кг з блоку, що значно менше ніж штам Р-80, яким я займався раніше.  За те у штаму НК-35 (Р2), кращі смакові якості.


Повідомлення відредагував Євген - Неділя, 17.08.2014, 14:38
 
Administ-orДата: П`ятниця, 13.05.2016, 17:22 | Повідомлення # 21
Admin SITE
Група: Адміністратори
Повідомлень: 21
Репутація: 3
Статус: Offline
Цитата Дописувач ()
На сайті   www.fungistation.com.ua можна придбати міцелій, зайшовши в розділ  "Услуги".
!!! Цей сайт уже не відповідає на запит.
 
ЄвгенДата: Неділя, 12.06.2016, 11:18 | Повідомлення # 22
Пом. модератора
Група: Адміністратори
Повідомлень: 33
Репутація: 2
Статус: Offline
Послідовність вирощування гливи: штами НК-35, КЧ-21, К-12 та штам 2181.
Досліджуємо 4 види штаму глив при різних видах (варіантах) субстрату та умов вирощування.
21 травня 2016 року було закладено грибні блоки гливи чотирьох видів (штамів): КЧ-21, 2181, через два дні 23 травня К-12 та НК-35. Проведемо дослідження 8 блоків (по 2 блоки кожного штаму). Закупівлю міцелію робили у вже перевірених людей (про них писали на цьому форумі), ціна абсолютно доступна - 20 грн/кг + доставка на Нову Пошту.
Знову закладку робили за старим сценарієм, який описано на початку цієї сторінки. Тобто закупили целофанові мішки для сміття 90 х 110 см. По висоті розрізали навпіл і склеїли, отримавши довгі "сигари" для субстрату розміром 40 х 110 см. На цей раз із за відсутності пшеничної соломи, закладку робив на ячмінній з невеликим додаванням цілого зерна гречки (десь з 1 - 1,5 кг на блок-мішок).

Про субстрат. Ячмінна солома не являється ефективним компонентом для росту і розвитку грибів. Найкращий для використання гороховий субстрат, який має багато поживних компонентів (білків та воглеводів), потім іде пшеничний. Про використання субстрату з лушпиння гречки я описував у попередньому матеріалі з фотографією блоку з лушпиння гречки (друга сторінка Технології вирощування гливи). Блок з лушпиння гречки дав найперший і найбільший урожай, але тільки за один раз як мені здалося. Примордії, тобто зачатки грибів появились по цілому грибному блоці, це видно з фотографії №3. Друга і третя хвиля з цього блоку були дещо менші по врожайності від інших. Також неможливо добитися нормальної вологості, лушпиння має здатність її утримувати (хіба що, вичавити зайву вологу якимось пресом). Мішок з лушпиння гречки буде значно важчим через надмірну вологу, а тому щоб не порвався мішок, блок зробив невеликий за розміром.
Продовжуємо опис підготовки та закладки грибних блоків.
Порізану солому довжиною 2 - 4 см (На одному з відео на YouTube, хлопці подрібнювали солому рубаючи її сокирою, мабуть в цьому селі про січкарню ще не відають) утрамбовував в 40 літрові бідони, зверху насипав 100 грам вапна гашеного (в порошку), це як активатор для зменшення кислотності і заливав водою до верху. Замість вапна в порошку, можна використати гіпс, крейду чи пастоподібне гашене вапно (150 грам пастоподібного вапна на бідон), орієнтовно близько 2-2,5 % активатора від об'єму блока. На газовій плиті доводив субстрат до кипіння (десь за одну годину часу) і все з бідона висипав у підготовлену заздалегідь ванну. Через чотири години ванна була заповнена соломою разом з водою в якій варилась. Накривши чистою клейонкою ванну, залишив так для пастеризації на 1 годину часу, після чого відкрив пробку для зливу води. Кінець травня видався з денною температурою 19 - 22 градуси тепла. Отже тільки надвечір субстрат соломи у ванні почав потроху остигати. Щоб прискорити цей процес, кілька разів вимішав солому для її швидшого остигання. Близько 21 години заклав перші блоки глив. Як і в попередніх матеріалах по вирощуванні, міцелій який до цього зберігався у погребі, за 2 - 3 години виніс на тепло для його прогрівання і розім'яв. За цей час вода добре стекла з соломи (при стисканні жмиху, каплі води відсутні, що нам і потрібно).
Пакування у блоки починав з міцелію, який трохи всипав на дно мішка, і ним же закінчив пошарово пакуючи пропарену і охололу уже солому. Температура соломи орієнтовно 20 - 30 градусів. Кількість міцелію на один блок 500 грам. Отже, ще раз: на дно мішка жменя розім'ятого міцелію та шар соломи товщиною 8 - 12 см, знову пересипаємо і утрамбовуємо (тільки так, щоб не потріскали мішки). Під самим верхом висипаємо останню порцію міцелію і зав'язуємо мішок таким чином, щоб не було вільного простору (тобто повітря). По всьому мішку довільно робимо проколи цвяхом "80" (попередньо продезинфікувавши його, як і все те, що було задіяно при перемішуванні сустрату соломи і міцелію). Проколи через 3 - 4 см один від одного.
Блоки складаємо вертикально в любе приміщення з температурою 14 - 20 градусів (у мене в приміщенні температура в залежності від температури надворі становила 18 - 20) для подальшої колонізації соломи спорами грибів. Спостерігаємо (але не смикаємо і не рухаємо без причини блоки, даємо їм спокійно колонізувати себе спорами). Через 12 - 14 днів мішки з субстратом, які повністю колонізовані міцелієм (якщо обережно відкрити мішок, він буде покритий білим нальотом) були настромлені горизонтально на металічні стояки (які використовую вже не один рік).
У багатьох випадках використовують вертикальне розміщення блоків (так ніби вважається правильніше), хоч у моєму варіанті ці блоки можна прокручувати навколо своєї осі для зручного оприскування чи збирання плодів.

Несподівано появилась невеличка проблема під час зберігання блоків в приміщенні. Як відомо, під час колонізації спорами гриба соломи, у вологому середовищі блока піднімається температура. Так на 6 - 10 день температура зовнішньої поверхні деяких блоків сягала 30 градусів. Пробиті цвяхом отвори у вологих блоках привабили мошку (дрібних мушок розміром 2 - 3 мм). В інтернеті є багато різних рекомендацій, як від них позбавитись та чогось конкретного я не знайшов. Рекомендували робити оприскування блоків розведеним у воді ваніліном, препаратами "Тіонексу", клеїти клеючі смужки в місцях, де ці комахи можуть залітати. У великій кількості ці комахи можуть зашкодити блокам, так як відкладають у отворах личинки (волога і тепло, те що їм потрібно для розмноження). Дуже добре виявити, звідки вони взялись. Можливо, десь в приміщенні залишилось якесь лушпиння: буряка, моркви, цибулі тощо. Так, як в приміщенні де зберігались мої грибні блоки цих комах було небагато, я накрив (окутав) мішки звичайним полотном і розпилив (буквально 1 секунду і в жодному разі не на блоки !!!) препарат "Дихлофос". Цього хватило, щоб відлякати комах. Можна розвісити клеючі стрічки для мух, закрити щілини та інше. І звичайно прибирання в приміщенні. Отже, якщо кілька комах залетіли в грибницю - то без паніки. Колонізація субстрату міцелієм настільки швидко відбувається, що навіть відкладені десь комахою личинки не встигнуть розвинутись і загинуть. А коли почнуть рости гриби, комахи на них вже не сідають.

Як у попередньому закладанні грибних блоків в середині червня 2014 року, примордії (зачатки грибів) появились на 17 день. Але тоді був надто спекотний червень і температура в приміщенні грибниці становила 22 - 24 градуси. То цього року прохолодні травень і перша декада червня змістили строки появи примордій. Деннна температура цього року коливається в межах 17 - 24 градуси, в приміщенні вона становить від 16 до 21 градуса. Тому, щоб її дещо підвищити на день відкриваю двери грибниці.

На 19 день появились примордії на одному з 8 блоків закладеному 23 травня (фото-1) з штаму НК-35. Хоча на іншому блоці такого ж штаму, як і на блоках закладених на 2 дні раніше примордії ще відсутні. Ця поява можливо зумовлена більшою температурою субстрату при його закладанні, і вже з 12 червня почав проводити 3-х (4-х) разове оприскування водою блоків. Включив у приміщенні енергозберігаючу лампу для додаткового освітлення.
14 червня (22 та 24 день від початку закладання) появились примордії на всіх грибних блоках усіх видів штамів.
А як у інших колег. Адже було закуплено 24 кг міцелію (на 48 грибних блоки).

Хтось припустився помилок, тримаючи довгий час грибні блоки у погребі де температура занизька для проростання грибів. Тому вони появляться із затримкою. Один з непоганих варіантів розміщення грибних блоків надворі під накриттям між приміщенням комори та літньої кухні (у Задорожного Ореста). Блоки добре захищені від прямого сонячного проміння. Температура повітря надворі завжди вища від температури в приміщенні. Тому гриби швидше появились на блоках (див. два фото вище від 16 червня), хоча закладка була в один і той же день 21 травня. Вертикальне розміщення блоків (мабуть кращий варіант, ніж горизонтальне розташування на стояках як у мене). До недоліків можна віднести частіше оприскування блоків (6 - 7 разів в день), щоб запобігти пересиханню. Надвисока температура, яка на 17 червня сягнула за позначку в 30 градусів погано вплине на розвиток глив. Вони пересохнуть.
18 червня. Повністю зібрано врожай грибів з одного блоку (штам ШК-35), який появився раніше від інших. Врожайність цього штаму склала 3 кг. Якщо бачу, що гриби досягли своїх оптимальних розмірів (орієнтовно одна із шляпок до 10 см) і більше не ростуть, повністю знімаю весь врожай. Зчищаю засохлі примордії і чекаємо другої хвилі.
Друга хвиля глив появилась 7 липня з штаму НК-35 (45 день від початку закладки блоків цього штаму), а 11 липня появились примордії на усіх інших мішках (49 - 51 день від початку закладки блоків).
Висновки. На 20 червня було зібрано усі гриби з блоків, закінчилась перша хвиля. Очищаємо всі мішки від залишків грибів, великі отвори в плівці мішка злегка притискаємо, щоб заменшити діаметр отвору.
Проаналізовано 4 штами глив (першої хвилі глив). Штам ШК-35 - по якості (смачні), по врожайності (високоврожайні) та товарному виді поставив би на 4 місце. Штам 2181 - 3 місце. Штам К12 та КЧ-21 - високоврожайні сорти з великою кількістю мясистих і міцних плодових тіл. Гарний товарний вигляд. Для штаму К-12 (аналог Р-28) можна додати, що тіла великих розмірів, навіть до 15 см і більше, темно сірого кольору у великих важких гронах. Штам КЧ-21 - гарний товарний вигляд, шляпки бл. 10 см загнуті вверх, короткі але товсті ніжки, колір шляпки коричневий. Товарний вигляд зберігають навіть після перетримування на блоках - 1 місце, по врожайності поступається штаму К-12.
Зібрано в середньому з одного блоку:
штам НК-35 - 3 кг глив;
штам 2181 - 2,3 кг;
штам К-12 (Р-28) - 3,6 кг;
штам КЧ-21 - 2,9 кг.
Зберігання плодів. Про зберігання глив написано багато. До 2-х тижнів можна зберігати в холодильнику в пластиковій упаковці. Як зберігати свіжими від 2 тижнів до місяця, можна переглянути з відеозапису лекції Саратовської школи грибоводства. Суть зводиться до слідуючого: зібрані плоди в картонній коробці охолоджуємо в холодильнику до 4 градусів. Потім переносимо в приміщення з температурою 8 градусів (можливо у когось така температура в погребі) для переведення їх в "стан сплячки". Після цього, знову переносимо в холодильник з температурою в 4 градуси.
Прикріплення: 9701964.jpg(303Kb) · 2616428.jpg(243Kb) · 2601537.jpg(250Kb) · 9721305.jpg(281Kb) · 1817813.jpg(254Kb) · 5525351.jpg(126Kb) · 7259518.jpg(127Kb) · 9461111.jpg(283Kb) · 5214980.jpg(212Kb) · 5197949.jpg(153Kb)


Повідомлення відредагував Євген - Вівторок, 21.06.2016, 16:07
 
Форум » Технології для сільського господарства » Технологія вирощування грибів (пошагова інструкція) » Технологія вирощування грибів (Процес вирощування гливи в домашніх умовах (в деталях))
Сторінка 2 з 2«12
Пошук:

uCoz-forum YD Свобода IP WebPlus тИЦ PROXI